یکی از مهترین قطعات گیربکس اتوماتیک است که اهمیت این قطعه کمتر از موتور اتومبیل نیست .
که نحوه ی کار گیربکس اتوماتیک به این صورت است که نیرو را از موتور ماشین گرفته و آن را به افزایش نیرو یا افزایش شتاب تبدیل کرده سپس به دیفرانسیل،پولس ها و در آخر به چرخها منتقل میکند.
باند ترمز گیربکس اتوماتیک چگونه کار میکند.؟
این قطعه در گیربکس های اتوماتیک به
هنگامی که فشار روغن بر پشت اکومولاتور هدایت میشود موحب حرکت پیستون میشود و نیروی پیستون باعث غلبه بر فنر باند میشود و در نتیجه باعث فشار آوردن بر روی قفل کننده میشود که در اینجا (باند سرو)شروع به کار میکند
حالا اگر چرخ دنده ها به وسیله دیفرانسیل ورودی بچرخد هرزگردها با سرعت پایین تری شروع به گردش میکنند و در نهایت قفسه محور های خروجی با سرعت کمتر اما گشتاور بالا میپرخد
برای آزاد سازی باند ترمز روغن به پشت پیستون پمپ گیربکس باید فشاری وارد نکند
هنگامی کلاچ درگیر میشود یا به اصطلاح به آن کوپل صفحه گفته میشود که روغن به پشت پیستون ها هدایت شود با حرکت پیستون صفحه ها به فشرده میشود و این فشرده شدن موجب قفل شدن چرخ دنده ای خورشیدی و باند ترمز مبشود به این ترتیب است که در گیربکس های اتوماتیک مجموعه خورشیدی به منظم کار میکند و هنگامی هم که فشار روغن برداشته میشود کلیه صفحه ها از طریق فنرهای برگشت دهنده به حالت اول خود بر میگردند و یا آزاد میشوند
کلیه اطلاعات مربوطه به داشته ها و تجربیات تکنسین غرب کشور ایران(کرمانشاه)مهندس محسن عزیزی است. و دوستان میتوانند در صورت داشتن هر گونه سوال،راهنمایی،و یا خدمات از طریق شماره تماس زیر با ایشان در ارتباط باشند و از تجربیات تعمیرکاران تعمیرگاه گیربکس ایران اروپا نهایت استفاده را کنند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
|
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |