آشنایی با تیگارد X35
قبل از معرفی تیگارد x35 بهتر است با عرضهکننده این خودرو در ایران یعنی شرکت سانیار موتور آشنا شویم. سانیار موتور پارسیان نام شرکتی است که بهصورت مشترک (جوینت ونچر) بین شرکت دیار خودرو و شرکتی چینی به نام ساینوچِین (sinochain) تأسیس شده است و قرار است محصولات مختلفی از برندهای بایک و سوئیست را بهصورت مونتاژی در بازار ایران عرضه کند. شرکت ساینوچین که در زمینه حملونقل فعالیت میکند، قرار است قطعات CKD را از چین خریداری و به ایران ارسال کند و دیار خودرو هم وظیفه مونتاژ این قطعات در کارخانه خود را بر عهده دارد.
تیگارد X35 به شکلی کاملا محسوس نمونه بهروزشده یا فیسلیفتشده نسل اول سنوا X35 است. به این ترتیب که چهره آن با بهرهگیری از المانهای کاملا جدید طراحی به طور کلی دگرگون شده است و حالا با داشتن سیستم روشنایی باریکتر از نوع LED، اتصال به جلوپنجره بزرگتر با گریل افقی مدرن و سیستم روشنایی در روز L مانند در دو گوشه بخش زیرین سپر، جلوهای مدرنتر به همراه دارد.
بخش انتهایی خودرو
بخش انتهایی خودرو همان طراحی گرافیکی سابق را برای سیستم روشنایی عقب به همراه دارد، با این تفاوت که در نسخه نسل دوم، چراغهای عقب ضمن استفاده از گرافیک داخلی تمام LED با طراحی بسیار زیبا، دارای پهنای بیشتر و ابعاد بزرگتر است اما امتداد آن همچنان بر روی گلگیرهای عقب به سمت جلو کشیده شده است.
همانطور که از بیشتر فیس لیفتها انتظار میرود، نمای جانبی کمترین تغییر را به خود دیده و حتی طاق مربع گلگیرها تغییری نکرده اما برش روی ستون C در اتصال شیشههای جانبی به شیشه عقب، با طراحی جدید و مدرن همراه است. خط شانه روی گلگیرهای عقب و جلو (چیزی شبیه به خط شانه روی بدنه سانگیانگ تیوولی)، تنها المان بارز در نمای جانبی است که در نسخه تولیدی بازار ایران نیز به چشم میخورد.
تیگارد X35 در نسخه نسل دوم نیز پیشرانه خود را حفظ کرد. در نتیجه برای بازار ایران نیز همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو را شاهد هستیم که البته برای بازار کشور، با گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT جفت شده تا بتواند بازده عملکرد بهتری در مقایسه با گیربکس ۴ سرعت اتوماتیک AT عرضه شده در بازار کشور چین داشته باشد. البته این خودرو با گیربکس ۶ سرعت دستی نیز در بازار کشور چین موجود است که عرضه آن به صورت یک تیپ انحصاری میتوانست شانس کسب سهم بیشتر از بازار را برای این محصول ارتقا دهد.
خروجی این پیشرانه از دیدگاه توان و گشتاور با پیشرانه مشابه از شرکت چری که در تیگو ۷ نسل اول استفاده شده بود، مو نمیزند. در نتیجه بر اساس استانداردهای امروزی، این پیشرانه چندان قدرتمند به حساب نمیآید اما حداقل در تناسب با وزن نسبتا کم خودرو و هماهنگی با گیربکس CVT، از دیدگاه میزان مصرف سوخت متوسط در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.
سیستم تعلیق تیگارد
سیستم تعلیق تیگارد X35 در محور جلو از نوع مستقل مکفرسون استرات و در محور عقب از نوع رایج و کاملا معمولی نیمه مستقل محور پیچشی یا تورشن بیم است که در میان خودروهای سواری اقتصادی بسیار رایج به حساب آمده و هرچند که توان تحمل فشارهای سنگین را ندارد اما در عوض از دیدگاه هزینه های نگهداری نیز بسیار ارزان قیمت است. برای درک بهتر عملکرد سیستم تعلیق این خودرو باید گفت که طراحی آن کاملا منطبق بر طراحی خودرویی چون پژو ۲۰۶ است. پس نباید در پیچها انتظار رفتار پایدار و اسپرتی از آن داشت.
از ابتدای معرفی تیگارد X35، تاکید ما بر اقتصادی بودن این محصول است. در نتیجه در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید سطح توقع خود را کنترل کرده و چنین محصولی را با رقبای مشابه یا همکلاس از خودروسازان داخلی مقایسه کنید.
به همین دلیل تیگارد X35 با امکاناتی نظیر سقف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم روشنایی تمام LED، دو کیسه ایمنی هوا، دوربین دنده عقب پویا، نمایشگر لمسی ۸ اینچ مولتی مدیا، فرمان برقی با طراحی D-Cut و کروز کنترل به بازار عرضه میشود.
از زمان عرضه تیگارد X35، یکی از مهمترین مشکلات این محصول رنج بردن از سطح امکانات رفاهی نسبتا ضعیف بود. از این رو سانیار موتور تصمیم گرفت تا خیلی سریع در راستای رفع این نقص اقدام کرده و نسخهای برتر با امکانات رفاهی به روز و بیشتر را روانه بازار کند. به این ترتیب، نسخه پرآپشنتری با نام X35 پرایم یا پلاس خلق شد همچنین سانیار خودرو اعلام کرد که با معرفی نسخه پرایم، نمونه معمولی X35 از خط تولید خارج شده و تنها نسخه برتر آن برای فروش در بازار به تولید خواهد رسید.
بنابراین، در کنار ویژگیهای عنوان شده در خصوص X35 معمولی، امکانات بیشتری شامل نمایشگر کلاستر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه گرمکن، رادار نقطه کور، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکت پا و آینه تاشو برقی به لیست امکانات نسخه ابتدایی خودرو افزوده شد تا سطح رقابت در بازار داغتر از گذشته شود.
کروز کنترل دارد | کروز کنترل هوشمند ندارد |
کنترل ایستایی در سر بالایی دارد | کنترل سرعت در سرازیری ندارد |
کنترل کشش دارد | کنترل پایداری دارد |
سنسور جلو ندارد | سنسور عقب دارد |
سنسور باران ندارد ندارد | نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد |
سنسور فشار باد تایر دارد | ناوبری دارد |
رادار نقطه کور دارد | دوربین عقب دارد |
ترمز ضد قفل دارد | دوربین 360 درجه دارد |
توزیع نیروی ترمز دارد | کیسه هوا دارد |
ترمز کمکی دارد | ورود بدون کلید دارد |
ترمز اضطراری خودکار ندارد | استارت بدون کلید دارد |
ترمز پارک برقی دارد | تهویه اتوماتیک دارد |
اتو لایت ندارد | صندلی برقی راننده دارد |
دی لایت دارد | صندلی برقی سرنشین جلو دارد |
دکمه های کنترلی فرمان دارد | گرمکن صندلی جلو دارد |
سیستم صوتی دارد | سرد کن صندلی جلو ندارد |
آینه بغل برقی دارد | پانوراما دارد |
گرم کن آینه بغل دارد | سانروف ندارد |
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
شعبه کرمانشاه 08391014149
شعبه تهران 02191094149
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها پیگیرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |