نیسان سیلفی یک سدان خانوادگی جمع و جور ژاپنی است که توسط شرکت پارس خودرو در کشور عرضه شد.
نیسان سیلفی مجهز به یک گیربکس CVT با قابلیت XTRONIC است که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل میکند. این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل استفاده میکند. از جمله مزایای نیسان سیلفی میتوان به کابین جادار، سواری نرم، کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت کم اشاره کرد.
دوستان عزیز در سراسر کشور میتوانید برای تهیه و سفارش و همچنین تعمیر گیربکس های اتوماتیک نیسان سیلفی از طریق واتساپ و یا شماره های زیر با ما در تماس باشید.
حجم موتور | 1.2 لیتر |
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
قدرت | ۱۳۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
سرعت | ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت |
احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس : در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس باید سریعا ایراد آنرا تشخیص داده و رفع کنید. دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودروهای نیسان سیلفی به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.
زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک: صدای زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل است.
گیر کردن دنده در حالت پارک : گیر کردن دنده در حالت پارک میتواند به این دلایل باشد: نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
لرزش خودرو هنگام حرکت: لرزش خودرو به علت خرابی در دسته موتور، بکسواد کردن صفحه کلاچ ها و خرابی پلوس است.
لرزش گیربکس و شنیدن صداهای غیرمعمولی از جمله علائمی هستند که در صورت استفاده از روغن گیربکس نامناسب در خودرو بروز میدهد. وظیفه روغن گیربکس در خودرو، روغن کردن قطعات موجود در گیربکس، جعبه فرمان و دیفرانسیل آن، خنک کردن گیربکس، جلوگیری از افزایش دمای روغن گیربکس، کم کردن اصطکاک بین قطعات و صفحات داخلی گیربکس است.
به طورکلی گیربکس های اتوماتیک در دمای بالاتری نسبت به گیربکس های دستی کار میکنند که این موضوع باعث میشود روغن گیربکس های اتوماتیک زودتر خاصیت خود را از دست بدهند.
اگر روغن گیربکس به موقع تعویض نشود و سطح روغن کم باشد باعث داغ شدن بیش از حد گیربکس و قفل کردن آن میشود، در صورت تعویض به موقع مصرف سوخت نیز کاهش پیدا میکند. یکی از مشکلات نشتی روغن از ناحیه گردگیر پلوس ها که در دوسر پلوس ها قرار گرفته بود در گیربکس های جدید نیسان سیلفی با حذف گردگیر پلوس این مشکل تا حدودی حل شده و وجود کلاچ هیدرولیکی در نیسان سیلفی باعث شده بتوان به نرمی دنده ها را تعویض کرد و از تقه های آزاردهنده خبری نیست.
علاوه براین اهمیت سلامت و کارکرد درست شیربرقی گیربکس های اتوماتیک نیز نقش مهمی در طول عمر گیربکس دارد.
روغن گیربکس نیسان سیلفی هر دوسال یکبار یا هر 50000 کیلومتر باید تعویض شود.
براساس دفترچه راهنمای نیسان سیلفی روغن گیربکس آن از نوع ATF DEXRON lll است. مجموعه اعداد و حروف که برای نام روغن گیربکس استفاده میشود نشان دهنده میزان مقاومت روغن مربوطه در برابر دما و شرایط مختلف اب و هوایی و درجه غلظت آن است.
شرکت و تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران در استان کرمانشاه با مدیریت مهندس محسن عزیزی
شعبه کرمانشاه 08391014149
شعبه تهران 02191094149
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به شرکت و تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها پیگیرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |