وظیفه تورک کانورتر، حفظ تعادل و پایداری در زمان استارت، کاهش لرزش های پیچشی گیربکس و جلوگیری از بیش باری سیستم گیربکس است.
تورک کانورتر توانائی تامین یک تعادل مطمئن در زمان استارت و حتی در زمان حرکت و شتاب گیری خودرو را دارد. خاصیت جذب لرزش و ارتعاش روغن هیدرولیک باعث از بین رفتن و یا کاهش ضربات و بار دینامیکی موجود در سیستم گیربکس شده و باعث افزایش عمر مفید و کاهش دفعات سرویس گیربکس میشود.
کنترل یونیت گیربکس در زیر داشبورد ودر سمت سرنشین جلو تعبیه شده است. این قطعه سیگنال های ورودی از سنسورها، سوئیچ ها و کلیدها را دریافت میکند و به طورکلی شیر سولنوئیدی تعویض دنده و قفل دنده را کنترل میکند، یعنی دنده های گیربکس توسط سیستم تعویض دنده الکترونیکی تنظیم میشوند. TCU با پردازش سیگنال های ورودی و سایر اطلاعات دریافتی، سیستم هیدرولیک گیربکس را مدیریت میکند.
سنسور دمای روغن جزئی از مجموعه شیر کنترل است. این سنسور سیگنال های دمای روغن گیربکس را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل کرده و به کنترل یونیت گیربکس TCU ارسال میکند.
TCU سرعت شفت پولی ورودی را بر اساس سیگنال های دریافتی از این سنسور محاسبه میکند. اصلی ترین موارد استفاده از سیگنال های این سنسور کنترل عملکرد قفل تورک کانورتر، درگیر شدن کلاچ و کنترل عملکرد گیربکس است.
TCUسرعت شفت پولی خروجی و توربین را بر اساس سیگنال های ارسالی این سنسور محاسبه میکند. مهم ترین موارد استفاده از اطلاعات این سنسور کنترل عملکرد قفل تورک کانورتر و درگیر شدن کلاچ و کنترل گیربکس است.
این سنسور قسمت بالایی گیربکس نصب شده است. وظیفه آن ارسال سیگنال دنده ای که در حال درگیری است به TCUاست.
TCU براساس این سیگنال فرمان های لازم را به کلاچ و گیربکس جهت تعویض دنده صادر مینماید. موتور خودرو تنها زمانی میتواند استارت بخورد که دسته دنده در یکی از موقعیت های پارک P یا خلاص N باشد، بنابراین براساس سیگنال این سنسور از هر گونه عملیات اشتباه جلوگیری میشود.
این سنسور جهت نظارت بر فشار روغن شفت پولی گیربکس CVT و ارسال سیگنال مربوطه به TCUمورد استفاده قرار میگیرد.
شیر سولنوئیدی کنترل فشار تورک کانورتر بر روی مجموعه شیر کنترل تعبیه شده است. TCU پس از دریافت سیگنال های پدال گاز، سیگنال های موقعیت دنده گیربکس و سیگنال های سرعت ،اقدام به صدور فرمان فعال شدن این شیر برقی جهت قفل شدن تورک کانورتر مینماید.
این شیر برقی بر روی مکانیزم کنترل دسته دنده قرار گرفته است. قبل از خارج شدن دسته دنده از موقعیت دنده پارک باید پدال ترمز به طور کامل فشار داده شده و سوئیچ در موقعیت ON قرار داده شود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |