قبل از بررسی و تعریف کامل ساعت گیربکس باید بگوئیم که گیربکس های اتوماتیک که به آن هم جعبه دنده میگویند اصلی ترین سیستم انتقال دهنده در خودرو است. به طور کلی گیربکس های اتوماتیک توان و فشار ایجاد شده را از موتور به یک محور تحت بار ارسال میکند و به راننده اجازه میدهد تا خودروی خود را با سرعت های مختلفی کنترل کند. در گیربکس های اتوماتیک سیستم کلاچ گیری حذف شده و راننده بدون دخالت فیزیکی دنده را تعویض میکند.
ساعت گیربکس های اتوماتیک که مغز گیربکس است از قطعاتی مانند سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده است که وظیفه آن، این است که توسط روغن گیربکس، تمامی کارهای گیربکس را کنترل کند. در واقع در گیربکس های اتوماتیک، خودرو با استفاده از سیستم آنالیز نیرو خود، مقدار نیروی لازم برای چرخ ها را تشخیص داده و با استفاده از مبدلگشتاور سر گیربکس، مقدار نیرویی که به سیستم گیربکس وارد میشود را کنترل میکند و دیگر نیازی نیست که شما مقدار نیروی منتقل شده را کنترل کنید.
ساعت گیربکس محلی است که تمام کانال های روغن گیربکس در آن قرار دارد در این قسمت سوپاپ ها با استفاده از فشار فنرها یا فشار روتی، تغییر مکان میدهند که این تغییر مکان باعث تغییر جهت و فشار روغن گیربکس شده که موجب کنترل توربین ها و سروها و در نتیجه ضریب دنده در گیربکس خواهد شد.
با گذشت زمان در شیربرقی و سوپاپ ها اصطکاک ایجاد میشود و شیارهایی بوجود میآیند در چنین شرایطی سوپاپ ها نمیتوانند به بهترین شکل عمل جابه جایی روغن را انجام دهند و به همین دلیل در ساعت گیربکس های اتوماتیک اختلال ایجاد میشود که تشخیص این مشکل فقط توسط افراد متخصص در زمینه گیربکس های اتوماتیک صورت میگیرد.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |