پلوس یکی از قطعات در جلوبندی خودرو است که برای انتقال نیرو به چرخ های خودرو به کار میرود. این قطعه از یک طرف به دیفرانسیل یا میل گاردان و از طرف دیگر به چرخ های خودرو متصل میشود. هم چنین با توجه به محل قرارگیری جعبه دنده در جلو یا عقب خودرو، نوع پلوس استفاده شده نیز متفاوت است. در گذشته شکل پلوس خودروها با امروز متفاوت بود و عملکرد آنها توسط تعدادی ساچمه انجام میشد اما با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی شکل پلوس ها نیز تغییر پیدا کرد و انتقال نیرو به جای ساچمه بوسیله یک سه شاخه که درون سرپلوس قرار دارد صورت میگیرد این تغییرات سبب شده که ضریب انتقال نیرو در پلوس های جدید نسبت به قدیمی تر آن بیشتر باشد.
شنیدن صدای تق تق از چرخ ها یکی از رایج ترین علائمی است که میتواند به دلیل خرابی پلوس باشد زمانی که پلوس دچار آسیب شود امکان تعویض دنده وجود ندارد و با چرخش فرمان، چرخ نمیچرخد، که در این صورت باید پلوس تعویض شود. در سرویس های دوره ای گردگیر و پلوس ها نیز باید بررسی شود تا در صورت خرابی آنها را هم تعویض کنید زیرا رانندگی با پلوس های معیوب خطرات زیادی به همراه دارد و باعث چپ کردن و تصادف خودرو و آسیب جدی به دیفرانسیل و گیربکس خواهد شد.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده ار نام تعمیرگاه ،اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |