موتور | ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه |
حجم موتور | ۳۹۵۶ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۲۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۱ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | ۵ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
تویوتا FJ کروزر یکی از خودروهای آفرودی کمپانی تویوتای ژاپن است که از سال ۲۰۰۶ به بازارهای جهانی معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت. این خودرو از سال ۲۰۱۱ توسط شرکت ایرتویا وارد بازار خودروی کشورمان شد و به عنوان یک شاسی بلند متفاوت خیلی زود در بین خریداران ایرانی مورد استقبال قرار گرفت، اما پس از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در سال ۲۰۱۳ عرضه آن در کشور متوقف شد.
تویوتا FJ کروزر وارداتی به ایران مجهز به یک پیشرانه قدرتمند و حجیم ۴ لیتری است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ آن منتقل میشود. از جمله مزایای این خودرو میتوان به توانایی آفرودی بسیار بالا، کیفیت ساخت عالی، هندلینگ مناسب و ترمزهای مطمئن اشاره کرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
نکته : هنگام خرابی گیربکس های اتوماتیک خودرو، در یک دنده خاص مثل دنده ۳ (بستگی به خودرو دارد که در بعضی خودروها تعداد دنده ها بیشتر است) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو بتواند به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |