موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
مزدا 2 یکی از خودروهای با کیفیت و کم مصرف، با هندلینگ خوب و فرمان پذیری مناسب در بازار ایران است که شرکت بهمن موتور در سال ۹۰ تصمیم به مونتاژ این خودرو در کشور گرفت و تا سال ۹۲ تولید آن ادامه داشت. موتور ۱.۵ لیتری مزدا 2 در ترکیب با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپترونیک استهلاک کمی دارد و شتاب بالایی را با توجه به این مشخصات فنی برای خودرو فراهم میسازد. مزدا 2 در مقایسه با رقبایی چون کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 عملکرد فنی بهتری دارد و خودروی نسبتا چابکی محسوب میشود.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تری نباشید.
نکته : در هنگام خرابی گیربکس های اتوماتیک خودرو، در یک دنده خاص مثل دنده ۳ (بستگی به خودرو دارد که در بعضی خودروها تعداد دنده ها بیشتر است) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو بتواند به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |