موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۵۸۷ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۲.۱ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
پژو 301 یک سدان کامپکت فرانسوی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودرو در پاریس رونمایی شد. این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی و در تعداد محدود وارد کشور شد اما پس از مدتی ایران خودرو خط تولید پژو 301 را در کشور راه اندازی کرد و مدل ۲۰۱۷ در کشور تولید شد.
کمپانی پژو، این خودرو را در نسخه های مختلفی با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه کرده است که نسخه بنزینی با پیشرانه های ۱.۲ لیتری و ۱.۶ لیتری عرضه میشود. پژو 301 وارداتی به کشور مجهز به یک پیشرانه به حجم ۱.۶ لیتر است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل میشود.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
نکته : در هنگام خرابی گیربکس های اتوماتیک خودرو، در یک دنده خاص مثل دنده ۳ (بستگی به خودرو دارد که در بعضی خودروها تعداد دنده ها بیشتر است ) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو بتواند به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه ،اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |