گیربکس متغیر پیوسته (CVT ) به گیربکس با مکانیزم مکانیکی پیوسته (تسمه و فولی) معروف است. تفاوت اصلی گیربکس CVT با سایر گیربکس های اتوماتیک، چرخ دنده سیاره ای، استفاده از دو عدد فولی است که باعث کاهش وزن و حجم و همچنین ساده بودن ساختار آن شده است. تغییر سرعت در این نوع گیربکس یا تغییر شعاع فولی های محرک و متحرک صورت میپذیرد.
گیربکس CVT برای انتقال قدرت از یک تسمه فولادی و پولی های محرک و متحرک Vشکل بهره میبرد. پولی های محرک و متحرک، متشکل از دیسک های متحرک و ثابت است. دیسکی که نزدیک مجرای روغن شفت پولی قرار دارد، حالت کشویی و متحرک دارد و دیسک دیگر به طور ثابت است. هر دو دیسک ثابت و کشویی ساختار مخروطی شکل دارند، این ساختار مخروطی کمک میکند تا یک شکاف یا شیار Vشکل جهت درگیر شدن تسمه فولادی Vشکل ایجاد شود. این وضعیت باعث تغییرات در شعاع درگیری تسمه فولادی و پولی شده و در نتیجه به علت حرکت محوری دیسک کشویی تغییرات سرعت پدید میآید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران( استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |