۱) ابزار اسکن X-431 به کانکتور (DLC) رابط اطلاعات وصل میشود و ماژول های الکترونیکی خودرو بوسیله شبکه اطلاعات ارتباط برقرار میکند.
۲) جریان داشتن عملکرد بد را مطمئن شوید و بعد عیب یابی مراحل تعمیر را انجام دهید.
۳) اگر کد خطای عیب یابی (DTC) نشد، این خطای موجود را نشان میدهد.
۴) به کمک مولتی متر دیجیتالولتاژ را در سیستم الکترونیکی قرائت کنید
۵) به هر اطلاع نامه ای که ممکن است بر عیب مورد نظر مربوط شود، مراجعه کنید.
۶) سیم کش های مربوطه را به دقت بررسی کنید.
۷) همه ماژول کنترل موتور (ECM) را تمیز و بررسی کنید و اتصال منفی هایی که به (DTC) جریان مربوط میشود را بررسی کنید.
۸) اگر کدهای خطا یک دسته بودند، از نمودار های سیم کشی و مدارهای منفی یا ولتاژ تغذیه که ممکن است از (DTC) استفاده کنند، استفاده کنید.
اگر عیب به شکل متناوب و پی در پی باشد به شکل زیر عمل کنید:
ماژول کنترل موتور را از خودروی تست شده خارج کنید و در خودرو جدید قرار دهید. اگر کدهای DTC پاک نشدند ECM ایراد دارد و اگر پاک شدند ECM را به خودروی اصلی برگردانید.
اتصالات بدنه برای عملکرد مناسب مدارهای الکتریکی و الکترونیکی خیلی مهم هستند.
اتصالات بدنه اکثرا در معرض المان های مرطوب کثیف و زنگ زده قرار میگیرند. زنگ زدگی میتواند یک مقاومت ناخواسته باشد و این مقاومت اضافی عملکرد و مدارات را تغییر میدهد. مدارات کنترل شده ی الکترونیکی بسیار به اتصال بدنه حساس هستند، شکستگی یا از دست رفتن اتصال منفی شدیدا این مدارات را متأثر میکند. اتصال بدنه ضعیف این مدارات را تحت تأثیر قرار میدهد و هرگاه این اتفاق افتاد، مراحل زیر را انجام دهید :
۱) پیچ یا مهره اتصال منفی (بدنه) را باز کنید.
۲) تمام صفحات آمیزشی را برای تیره کردن و گرد وغبار و زنگ زدگی بررسی کنید.
۳) برای برقراری اتصال، خوب تمیز کنید.
۴) پیچ و مهره را برای اطمینان دوباره نصب کنید.
۵) مدارات اضافی یدک را از حیث تداخل با مدار منفی (بدنه ) بررسی کنید.
۶) اگر چندین سیم به ترمینال منفی (بدنه ) پیچانده شده اند، برای مناسب بودن آن را چک کنید و مطمئن شوید که همه سیم ها تمیز هستند و به درستی بسته شده و اتصال منفی (بدنه) برقرار باشد و اگرچه چند سیم به یک سوراخ ترمینال منفی (بدنه) وصل شده باشند، دقت کنید که سیم اضافی وجود نداشته باشد تا اتصال بدنه بد باشد.
نکته: به کار گیری ابزار تست TCM از صدمه دیدن ترمینال کانکتور برق جلوگیری خواهد کرد.
توجه
اگر DTC های P0840 و P0710 دیده شوند، قبل از شروع این تست آنها را رفع کنید.
نکته:
هنگام انجام تست و عیب یابی الکتریکی همیشه به شکل های الکتریکی برای مدارهای خاص و اطلاعات اجزا مراجعه کنید.
نکته: کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک و سطح آن را چک کنید که اساسی ترین مرحله چک کردن گیربکس اتوماتیک است. چک کردن روغن یک مورد مهم برای تعیین این است که گیربکس نیاز به باز کردن مجدد دارد.
بوی روغن سوخته از ATF نشان دهنده این است که روغن گیربکس آلوده شده است، وجود ذرات کوچک در ظرف سیال نشان میدهد که گیربکس در معرض خطر سایش است و ضروری است که تعمیر اساسی شود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
شما دوستان عزیز میتوانید جهت دریافت مشاوره از طریق زیر با مهندس محسن عزیزی در ارتباط باشید.
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |