گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و بعضی از آنها باعث نگرانی رانندگان شده است، یکی از آنها گیر کردن دنده در وضعیت P یا همان پارک است.
گاهی اوقات دنده اتوماتیک در حالت پارک به دلیل بی احتیاطی راننده گیر میکند. در اصل هنگام پارک یک مانع مکانیکی از چرخیدن مجموعه دنده جلوگیری میکند، اما از این مانع باید به عنوان یک پشتیبان کمکی در کنار ترمز دستی در نظر بگیریم. اگر فقط از دنده پارک برای توقف خودرو به خصوص در جاهای شیبدار استفاده شود احتمال گیر کردن دنده وجود دارد، زیرا با حرکت خودرو در زمان درگیربودن در وضعیت پارک در گیربکس، فشار زیاد شده و گیربکس نمیتواند به وضعیت خلاص برگردد. در خودروهایی با دنده های دستی نیز اگر در سراشیبی خودرو را فقط با دنده متوقف کنیم خلاص کردن آن بدون کلاچ گرفتن امکان پذیر نیست.
با توجه به این توضیحات باید در خودروهای دنده اتوماتیک هنگام توقف در سراشیبی راننده پس از توقف کامل اول با ترمز دستی خودرو را متوقف و سپس با توقفی کوتاه در وضعیت N، وضعیت Pرا در گیربکس انتخاب نماید .وضعیت P به عنوان یک پشتیبان ترمز دستی عمل میکند که اگر ضعفی در ترمز دستی وجود داشت مانع حرکت خودرو شود.
با این وجود خودروسازان دکمه ای را در کنار اهرم تعویض دنده قرار دادند که با فشار دادن آن اگر دنده در حالت پارک (P) گیر کرد میشود آن را آزاد کرد .در خودروی ۲۰۶که از خودروهای دنده اتوماتیک است زیر صفحه راهنمای دسته دنده، یک اهرم قرار دارد که با کشیدن آن در صورتیکه دنده در حالت P گیر کرده باشد، آزاد میشود که اینکار توسط مکانیک ماهر باید انجام شود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |