موتور | ۴سیلندر ۱۶سوپاپه |
حداکثر قدرت | ۱۸۵ اسب بخار |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر |
شناسایی گیربکس
بیشتر تولیدکنندگان قطعات خودرو، از یک نوع گیربکس برای مدل های مختلفی از خودروهای یک یا چند شرکت تولید میکنند و ممکن است قسمتی از قطعات آن (گیربکس) متفاوت باشد که از طریق زیر نحوه شناسایی گیربکس اتوماتیک نصب شده روی محصولات شرکت سوزوکی را ارائه میدهیم:
۱) شماره قطعه
۲) نشانه شناسایی گیربکس
(2a) پنج رقم نشان داده شده در تصویر مربوط به شماره شناسایی قطعه گیربکس(2b) شماره سریال گیربکس
A: دو رقم بعدی نشان دهنده شماره خط تولید گیربکس
B: دو رقم بعدی نشان دهنده سال تولید
C: دو رقم بعدی نشان دهنده ماه تولید
استراتژی عملکرد گیربکس
جهت آشنایی با نحوه عملکرد گیربکس CVT که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد،و درباره نحوه عملکرد مجموعه چرخ دنده های خورشیدی که اساس کار گیربکس های اتوماتیک نسل قبل است توضیحاتی را ارائه میدهیم، زیرا نیروی تولیدی موتور که باید وارد گیربکس CVT شود لازم است اول جهت چرخش نیرو را تعیین کند این کار هنگام دنده عقب در خودرو نیاز است، دوم اینکه حالت خلاص را برای اتومبیل ایجاد میکند و سوم نیروی مستقیم و گشتاور مناسب را تعیین میکند.
بعد از عبور نیرو از قسمت مجموعه چرخ دنده خورشیدی، نیرو وارد پولی محرک CVT میشود و با تغییر دور و گشتاور پولی دوم (متحرک) را حرکت میدهد.
اجزای تشکیل دهنده مجموعه چرخ دنده خورشیدی
مجموعه ی چرخ دنده خورشیدی بر روی یکدیگر میغلتند و با توجه به نیاز گیربکس جهت چرخش مجموعه خورشیدی یکی از قطعات این مجموعه توسط یک سیستم ترمز هیدرولیکی به پوسته ثابت میشود و یا توسط یک سیستم کلاچ هیدرولیکی بایکدیگر دور هم میچرخند.
اساس عملکرد گیربکس اتوماتیک CVT
در این نوع گیربکس تغییر سرعت ورودی و خروجی براساس تغییر شعاع پولی ورودی و خروجی انجام میشود.
تسمه فولادی
تسمه فولادی که واسطه نیروی دو پولی است از حداقل ۱۰ تسمه بدون درز که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند تشکیل شده است. تسمه های فولادی، چنگک ها را در کنار یکدیگر نگهداری میکنند. ترکیب اجزای تشکیل دهنده:
تسمه فولادی که چنگک ها بر روی آن سوار شده، سطح ۲۲ درجه ای پولی را در برمیگیرد. تغییر فاصله لبه پولی باعث میشود چنگک ها به سمت بالا و پایین بروند و اینکار باعث تغییر شعاع حرکت تسمه فولادی بر روی پولی میشود.
پولی CVT محل قرارگرفتن تسمه فولادی
نحوه عملکرد پولی گیربکس CVT جهت تعیین نسبت دنده
ترکیب اجزا تشکیل دهنده :
پمپ روغن
فرآیند گیربکس اتوماتیک CVT نیاز به قدرت هیدرولیک بسیار قوی دارد، پمپ روغن با مشخصات زیر بر روی این گیربکس نصب شده است.
مجموعه فیلتر
این گیربکس مجهز به فیلتر روغن است.
سیستم خنک کاری روغن گیربکس
سیستم خنک کاری، روغن گیربکس را پس از ارسال به رادیاتور آب موتور و کاهش نسبی دمای آن وارد رادیاتور روغن میکند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران( استان کرمانشاه )با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |