این قطعه در داخل گیربکس نصب شده و وظیفه آن فیلتراسیون و جدا کردن املاح و ذرات از روغن و جلوگیری از ورود آنها به بخش مورد نظر است. هر چقدر کارکرد موتور بالاتر برود فیلتر زودتر کثیف شده و شتابگیری خودرو کم میشود و عمل تعویض دنده به کندی انجام میشود. بیشتر اوقات به علت تعویض دیرهنگام فیلتر، از دست رفتن خاصیت روغن گیربکس و بالارفتن غلظت آن منجر به کیپ شدن فیلتر گیربکس شده و باعث خرابی قطعات داخلی از جمله، صفحه ها، باندهای ترمز و.. میشود. فیلترها با جذب ذرات مختلف برای جلوگیری از ورود ذرات به داخل گیربکس کارایی خود را به مرور زمان از دست میدهند و کیپ میشوند، در صورتی که به موقع تعویض نشوند باعث میشود جریان روغن به سمت گیربکس دچار مشکل شده و دمای روغن بالا رفته و گیربکس آسیب ببیند.
با توجه به دفترچه راهنمای خودرو حتما سرویس های دوره ای را در زمان و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده انجام دهید و چنانچه گیربکس اتوماتیک خودروی شما مجهز به فیلتر گیربکس است آنرا تعویض نمایید.
نکته: خرابی روغن و فیلتر گیربکس رابطه مستقیمی با میزان گرمای تولید شده در گیربکس و میزان کارکرد خودرو دارد.
تعویض فیلتر گیربکس
در گیربکس AL4 و گیربکس های هایوک ژاپن، بنز و بی ام و، فیلتر روغن آنها داخل گیربکس است و برای تعویض آن شما باید به یک تعمیرگاه حرفه ای مراجعه کنید. زیرا گیربکس باید باز شود و در زمان تعویض فیلتر، گیربکس در حالت اورهال باشد. اما در بعضی از خودروها، فیلتر را داخل کارتل گیربکس قرار داده اند و میتوان به راحتی آنرا تعویض کنید.
دوستان عزیز در سراسر کشور میتوانید برای تهیه و سفارش فیلتر و روغن گیربکس مناسب با نوع خودروی خود از طریق واتساپ و یا شماره های زیر با ما در تماس باشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران( استان کرمانشاه ) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه،اخبار هاو فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |