موتورهای MPI یا موتورهای مجهز به سیستم تزریق چند نقطه ای همان موتورهای انژکتوری رایج و موجود هستند که در این نوع موتورها، انژکتور، سوخت را در منیفولد هوا بین فشار 30psi تا 60psi تزریق کرده و سپس مخلوط سوخت و هوا از سوپاپ مخصوص خود وارد محفظه سیلندر خواهد شد.
موتورهای GDI یا موتورهای با پاشش سوخت مستقیم، نوع جدیدی از موتورهای MPI هستند که محل قرار گرفتن انژکتور در آنها متفاوت است به این صورت که سوزن انژکتور درون محفظه سیلندر، با توجه به نوع پیستون در بالای سیلندر یا در کنار سوپاپ ها قرار گرفته و دیگر مانند نمونه قدیمی خود درون منیفولد پاشش صورت نمیگیرد که این تغییر بازدهی سوخت را تا ۱۵ درصد افزایش و گازهای خروجی را تا ۲۵ درصد کاهش داده و باعث افزایش بازدهی موتور میشود. در موتورهای GDI سوخت به هوای وارد شده به سیلندر تزریق میشود و انژکتوری که درون سیلندر قرار دارد سوخت را با فشار15000psi به هوا تزریق میکند که با این فشار سوخت به ذرات ریزتری نسبت به MPI تبدیل شده و با هوا بهتر مخلوط میشود. در GDI مخلوط سوخت و هوا کامل تر سوخته و به همین دلیل گازهای خروجی کمتری تولید میشود.
افزایش راندمان سوخت و قدرت خروجی بالا از برتری های یک موتور GDI است. علاوه براین اثر خنک کنندگی سوخت تزریق شده سطح آلاینده ها میتواند دقیقا کنترل شود. از دیگر مزایای عنوان شده ،دستیابی به کنترل دقیق بر روی مقدار سوخت و زمان بندی پاشش است که با شرایط مختلف بار موتور تغییر میکند.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |