دیفرانسیل یک قطعه مکانیکی است که نیروی موتور را به چرخ ها انتقال میدهد و خودروهای دو دیفرانسیل، خودروهایی هستند که یک دیفرانسیل در عقب و یک دیفرانسیل در جلو دارد که نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ ارسال میکند. یعنی در یک خودرو برای به قدرت رساندن هر چهار چرخ و عملکرد بهتر حرکتی، از دو دیفرانسیل برای انتقال نیرو به چرخ های جلو و عقب استفاده میکنند. اغلب در خودروهای آفرود از یک دیفرانسیل مرکزی نیز برای هماهنگی و انتقال بهتر نیرو استفاده میکنند این سیستم انتقال نیرو انواع مختلفی دارد که به طور کلی دو دیفرانسیل شناخته میشوند. خودروهای دو دیفرانسیل برای آفرود سواران بسیار محبوب است و تمام شاسی بلندهای فول سایز و متوسط که قابلیت آفرود دارند جز خودروهای دو دیفرانسیل محسوب میشوند اگر چه تولید سدان ها و کراس آورهای سایز کوچک دو دیفرانسیل در صنعت خودروسازی مرسوم نبوده اما این به معنی تولید نشدن چنین خودروهایی نیست. در خودروهای دو دیفرانسیل، گیربکس خودرو ( دستی و اتوماتیک) گشتاور تولیدی را به هر دو محور عقب و جلو ارسال میکند و این نیرو را بین دو محور به طور یکسان تقسیم خواهد کرد. البته اینکه گشتاور موتور به هر دو محور منتقل شود و یا تنها یکی از محورها، کاملا به انتخاب راننده بستگی دارد و این خود یکی از مزایای اصلی این نوع دیفرانسیل است.
یکی دیگر از مزیت های خودروهای دو دیفرانسیل بهره مندی از یک گیربکس کمکی است به همین دلیل است که در این خودروها دو اهرم دنده وجود دارد. دیفرانسیل کمکی این خودروها از نوع دستی بوده و دیفرانسیل اتوماتیک اصلی نیز از نوع تیپ ترونیک است. این گیربکس کمکی برای مواقعی که راننده تصمیم میگیرد نیروی موتور به هر دو محور ارسال شود وارد عمل شده تا خودرو دچار افت شتاب و قدرت نشود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |