دیفرانسیل یک قطعه مکانیکی در خودرو است که نیروی موتور خودرو را به چرخ های آن ارسال میکند و به هر یک از چرخ های محور محرک در خودرو اجازه میدهد تا در صورت نیاز با دور متفاوتی نسبت به چرخ های دیگر به گردش درآمده و به چرخش خود ادامه دهند.
دلیل استفاده از دیفرانسیل در خودرو، جهت بالا بردن و کم کردن گشتاور خروجی در گیربکس است تا بتوانیم به سرعت و نیروی محرکی که برای خودرو نیاز است دست پیدا کنیم. برای به حرکت در آمدن خودرو باید نیروی تولیدی موتور به چرخ ها ارسال شود که این وظیفه بر عهده دیفرانسیل خودرو است.
اگر مجموعه محرک به همراه پیشرانه و هم چنین چرخ های محرک و جعبه دنده در بخش جلویی قرار بگیرند خودرو را دیفرانسیل جلو میگویند. در سیستم انتقال قدرت خودروهای دیفرانسیل جلو، گیربکس ( اتوماتیک و دستی ) گشتاور تولیدی موتور را به چرخ ها ارسال کرده و این چرخ های جلو هستند که محرک حرکت خودرو میشوند.
معمولا در خودروهای دیفرانسیل جلو، مجموعه دیفرانسیل در قسمت پایینی گیربکس به صورت یکپارچه با جعبه دنده قرار داده شده و چرخ دنده اصلی دیفرانسیل به طور مستقیم و با واسطه با شفت خروجی جعبه دنده در ارتباط است و پلوس های چرخ های جلو مستقیما وارد دیفرانسیل شده و نیروی دریافتی را به چرخ ها ارسال میکند و وزن بیشتر در قسمت جلویی خودرو توزیع شده است و فرآیند فرمان پذیری را سخت تر کرده و شعاع گردش بیشتری را برای خودرو به همراه خواهد آورد.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
شعبه کرمانشاه 08391014149
شعبه تهران 02191094149
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |