یکی از قطعات مهم در گیربکس های اتوماتیک استاتور است. استاتور در داخل تورک کانورتر قرار گرفته و وظیفه اصلاح جریان برگشتی روغن از توربین به سمت ایمپلر را بر عهده دارد. استاتور روی یک کلاچ یک طرفه قرار گرفته که این کلاچ یک طرفه اجازه میدهد که استاتور به یک سمت آزادانه بچرخد و به سمت دیگر قفل شود و ثابت بایستد. استاتور باید در دور پایین قفل و در دور بالای تورک کانورتر باید آزادانه بچرخد.
حالا این دو ایراد را بررسی کنیم و نشانه های آن در خودرو را توضیح دهیم.
حالت اول که در گیربکس های اتوماتیک است که به آن برمیخوریم زمانی است که ساچمه های کلاچ یک طرفه ساییده و یا کچل شود و استاتور بتواند آزادانه به هر دو سمت بچرخد.
نشانه خرابی این حالت در خودرو این است که خودرو اول حرکت کشش ندارد و به سختی حرکت میکند.
حالت دوم که به ندرت پیش میآید و کمتر در خرابی گیربکس دیده میشود زمانی است که کلاچ یک طرفه ساچمه ها خراب شده و استاتور قفل شود.
نشانه های خرابی این حالت نیز به این شکل است که در دور بالا موتور به لرزش افتاده و خیلی از تعمیرکاران به اشتباه فکر میکنند که کاتالیست کیپ شده در صورتی که خرابی اصلی از قفل شدن استاتور است که باعث لرزش موتور در دور بالا میشود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
شعبه کرمانشاه 08391014149
شعبه تهران 02191094149
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |