تست استال به منظور عیب یابی و تست سلامتی گیربکس های اتوماتیک صورت میگیرد و به وسیله نتیجه انجام این تست میتوان به سالم بودن یا نبودن تورک کانورتر پی برد. این تست در دو حالت دنده عقب و دنده جلو صورت میگیرد و انجام این تست برای گیربکس های اتوماتیک AT با تورک کانورتر کاربرد دارد.
نکته: تست استال یک روش سریع برای یافتن عیوب احتمالی گیربکس های اتوماتیک است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.
برای انجام تست استال ابتدا خودرو را روشن کرده تا دمای موتور به حد عادی برسد و سپس ترمز دستی را کشیده و پای چپ را بر روی پدال ترمز کامل قرار میدهیم و دنده را در حالت D قرار داده و پدال گاز را تا انتها فشار میدهیم در این وضعیت دور موتور باید بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ باشد در صورت بالا رفتن دور موتور از ۲۰۰۰ احتمال خرابی مبدل گشتاور یا تورک کانورتر و گیربکس وجود دارد. حالا دنده را در وضعیت R (دنده عقب) قرار میدهیم در صورت بالاتر رفتن دور موتور از ۲۰۰۰ دور در دقیقه احتمال خرابی در گیربکس و مبدل گشتاور وجود دارد.
اگر در دو حالت دنده عقب و جلو دور موتور بالاتر از ۲۰۰۰ دور در دقیقه برود تورک کانورتر معیوب است اما اگر فقط در یکی از حالت ها این اتفاق افتاد عیب میتواند از سایر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک نیز باشد.
نکته: تست استال نباید بیشتر از چند ثانیه طول بکشد زیرا باعث بالا رفتن دما در گیربکس خواهد شد و با توجه به فشار وارد شده به گیربکس میتواند باعث خرابی آن شود.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |