پیکاپ آمیکو آسنا یک محصول چینی است که توسط کمپانی Huanghai ساخته شده و در ایران با برند آمیکو عرضه میشود. نسخه دنده ای این خودرو در سال ۱۳۹۶ وارد بازار شد و سرانجام در سال ۱۴۰۰ نسخه اتوماتیک آمیکو آسنا با تغییرات زیادی به خصوص در قسمت کابین توسط شرکت ارس خودرو روانه بازار کشورمان شد. در بخش فنی نیز آمیکو آسنا مجهز به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ میتسوبیشی است که نیروی تولیدی آن از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ آن منتقل میشود. گیربکس پانچ به سفارش گروه صنعتی آمیکو تولید و بر روی پیکاپ آسنا قرار گرفته است که حالت برفی و تیپترونیک نیز در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. گیربکس فرانسوی پانچ آسنا توربو اتوماتیک در شرایط نرمال به هیچگونه سرویسی نیاز ندارد، اما در شرایط سخت و آفرودی تنها هر ۶۰هزار کیلومتر نیازمند تعویض روغن است.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۳۷۸ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۲۱۸ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | _ |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | _ |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |