بی ام و i8 یک خودروی سوپر اسپرت قدرتمند آلمانی است که از قوای محرکه هیبریدی بهره میبرد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ معرفی و سرانجام در سال ۲۰۱۵ به بازارهای جهانی عرضه شد. بی ام و i8 به طور کلی به سه موتور تجهیز شده که اصلی ترین آن یک پیشرانه درون سوز ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ دوقلو است و در کنار آن نیز دو موتور الکتریکی قرار گرفته که یکی از آنها به طور مستقل بر روی محور جلو و دیگری همانند یک ژنراتور یا موتور تقویتی برای پیشرانه درون سوز عمل میکند. ام وی ام i8 به تعداد محدودی توسط شرکت پرشیا خودرو و تعدادی دیگر توسط وارد کنندگان آزاد به کشور راه پیدا کرد. از ویژگی های بارز این خودرو میتوان به طراحی زیبا، شتاب اولیه عالی، مصرف سوخت فوق العاده پایین، عملکرد بی نقص گیربکس اتوماتیک در هماهنگی کامل با پیشرانه، سواری نرم و راحت، شاسی تمام کربنی و فرمان پذیری مطلوب اشاره کرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۹ سی سی |
حداکثر قدرت موتور | ۳۵۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۴.۴ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |