بی ام و اکتیوتور 218i یک مینی ون ۵ نفره کامپکت خانوادگی است که به صورت دیفرانسیل جلو و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک تولید شده است. نسخه اتوماتیک این خودرو دو سال پس از عرضه به بازارهای جهانی در سال ۹۵ توسط پرشیا خودرو وارد کشور شد. موتور در نظر گرفته شده برای بی ام و سری ۲ اکتیوتور حجمی معادل ۱.۵ لیتر و ۳ سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژ مجهز شده و قدرت این موتور به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو ارسال میشود. یکی از نکات مثبت این خودرو مصرف پایین بنزین و آلایندگی یورو ۶ آن است، هم چنین این خودرو دارای ۵ ستاره کامل ایمنی و از ۶ کیسه هوا بهره میبرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۹ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۳۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۶ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |