فورچونر یک شاسی بلند اسپرت از کمپانی ژاپنی تویوتا است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. این نسل از فورچونر یک بار در سال ۲۰۰۸ و بار دیگر در سال ۲۰۱۱ تحت فیس لیفت قرار گرفت و در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط ایرتویا با تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد. تویوتا فورچونر از یک موتور قدرتمند و حجیم ۴ لیتری ۶ سیلندر بهره مند است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ آن منتقل میشود. تویوتا فورچونر توانایی های آفرودی بالایی دارد و با استفاده از موتور قدرتمند و دیفرانسیل خود، به راحتی میتواند مسیرهای دشوار و آفرودی را طی کند. در واقع فورچونر برای عبور از مسیرهای سخت و دشوار در مقایسه با سایر خودروهای این کمپانی عملکرد بهتری را از خود نشان میدهد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه |
حجم موتور | ۳۹۵۶ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۲۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | ۵ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۳ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۳.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |