دی اس 3 یک هاچبک لوکس فرانسوی است که در ابتدا به عنوان سیتروئن دی اس 3 در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ تولید شد، اما پس از آمدن نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۱۶ فرانسوی ها لوگوی سیتروئن را از روی خودرو برداشته و برند جدید و نوپای دی اس (DS) را با اندکی تغییرات ظاهری جایگزین آن کردند. دی اس 3 در اروپا با پیشرانه های بنزینی و دیزلی به همراه جعبه دنده دستی و خودکار قابل خریداری است اما شرکت آرین موتور تابان مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این خودرو را با پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه جعبه دنده اتوماتیک به کشور وارد کرده که جز پر فروش ترین نسخه این خودرو محسوب میشود.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۱۹۹ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |