داستر محصول شاسی بلند از کمپانی رنوی فرانسه است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به طور مشترک توسط رنو و داچیا طراحی و تولید شد.
این خودرو از سال ۲۰۱۴ توسط شرکت نگین خودرو با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک وارد بازار ایران شد و پس از مدتی در دو تیپ SE و PE تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در کشورمان عرضه شد. رنو داستر با توجه به دوام فنی بالا، استحکام زیربندی و ارتفاع مناسب در مسیرهای خارج جاده ای میتواند به عنوان یک خودروی چند منظوره به ایفای تقش بپردازد و در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل آن قابلیت حالت های مختلف انتقال قدرت قرار داده شده است.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۹۸۸ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۴ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |