رنو ساندرو استپ وی یک خودروی هاچبک جمع و جور و اقتصادی است که از اواخر سال ۹۵ توسط شرکت پارس خودرو درکشور عرضه شد و تا سال ۹۹ ادامه یافت. ساندرو استپ وی از نظر مشخصات فنی با ساندروی معمولی تفاوتی ندارد اما در استپ وی سیستم تعلیق و ارتفاع مقداری بالاتر است، فنر بندی آن مقاومتر بوده و از کلاچ هیدرولیکی بهره میبرد.
رنو ساندرو استپ وی دارای یک پیشرانه به حجم ۱.۵ لیتر است و در سیستم حرکتی آن از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو ارسال میکند. از ویژگیهای بارز این این خودرو میتوان به دوام فنی بالا، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین و فراوانی قطعات یدکی و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۵۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |