رنو لتیتود یک سدان لوکس فرانسوی است که در سال ۲۰۱۰ در دو نسخه نیمه فول و فول به طور رسمی در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی شد. مهندسین کمپانی رنو در ساخت و طراحی این خودرو تلاش کردند تا ظاهر و کابین آن به روز باشد و هم چنین از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی با سایر رقبای خود تقریبا در سطح یکسانی قرار دارند.
رنو لتیتود در بازارهای جهانی با نسخه ها و موتور های مختلف ۲ لیتری، ۲.۵ لیتری، ۳.۵ لیتری بنزینی و ۲ لیتری و ۳ لیتری دیزلی در دسترس است. این خودروی فرانسوی در سال ۲۰۱۲ به تعداد محدودی با پیشرانه ۳.۵ لیتری توسط شرکت نگین خودرو وارد کشور شد. از جمله نقاط قوت رنو لتیتود میتوان به آپشن های متنوع، کیفیت سواری بالا، فرمان پذیری نرم، سیستم تعلیق کارامد و پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر آن اشاره کرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه |
حجم موتور | ۳۴۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۲۳۳ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۳۴ کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۴ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |