رنو کپچر یک مینی کراس آور جمع و جور شهری از کمپانی رنوی فرانسه است که مدل های آن در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ توسط ایران خودرو وارد کشورمان شد. رنو کپچر دارای یک پیشرانه کوچک ۱.۲ لیتری توربو شارژ و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل میکند. این خودرو به لطف پیشرانه کم حجم و تکنولوژی قابل قبول موتور مصرف سوخت پایینی دارد و هم چنین تعویض نرم گیربکس و فرمان برقی روان و عملکرد مطلوب سیستم تعلیق آن، سواری نرم و راحتی را به راننده ارائه میدهد. کمپانی رنو برای این خودرو، سیستم تعلیق جلو را از نوع مک فرسون مستقل و بخش عقب را از نوع سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنرهای پیچشی انتخاب کرده است و به همین دلیل رنو کپچر جز خودروهای پر فروش در ایران به شمار میآید.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۱۹۷ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
حداکثر سرعت | ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |