موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱.۶ لیتر |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
زوتی Z300 یک سدان کامپکت خانوادگی ساخت چین است که در سال ۹۳ نمونه هایی از آن با هدف آزمون بازار خودروی داخلی توسط شرکت سایپا در مدل ۲۰۱۴ به کشور وارد شد و توانست در این مدت فروش خوبی را در ایران تجربه کند. در بخش فنی نیز کمپانی زوتی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ساخت میتسوبیشی در این خودرو استفاده کرده است و گیربکس آن برای یک رانندگی روزمره و آرام بسیار مناسب عمل میکند. نمایشگر ۵ اینچی لمسی، دکمه های کنترلی روی فرمان، سنسور عقب و سانروف بخشی از امکانات زوتی Z300 وارداتی هستند.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و هر چه سریعتر به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه نمایید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با مدیریت مهندس محسن عزیزی در استان کرمانشاه
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |