خودروی دامای X7 دارای یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT دبل کلاچ یا دوکلاچه است که در داخل دبل تعدادی فنر به کار رفته و تعداد ۸ عدد صفحه درایوهای بزرگ جلو و ۸ عدد صفحه درایو بک (عقب) که جهت حرکت خودرو بوده که هرگاه دامای X7 گاز هرز خورده و یا از قدرت و شتاب آن کم شود به معنای خراب شدن و یا تمام شدن دبل و یا قطعات و شکسته شدن فنر و فیبرهای کربنی فشرده داخل دبل بوده که باید هر چه سریعتر اقدام به تعویض این قطعه کاربردی شود. پس از آن ساعت دامای X7 بوده که از تعداد ۱۰ عدد شیر برقی هیدرولیکی نیمه اتوماتیک بر روی ساعت آن نصب شده است که ۴ عدد آن وظیفه تعویض دنده ها توسط ماهک دنده را بر عهده دارد و این ۴ عدد شیربرقی به طور مستقیم با ماهک دنده ارتباط دارد و هر گاه دچار خرابی شوند گیربکس خودرو دیگر از تعویض دنده ها ناتوان بوده و یک جا ثابت میماند و تعداد ۶ عدد دیگر شیر برقی بر روی بلوکه ساعت نصب شده و وظیفه دنده های دیگر را بر عهده دارد.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |