تیوولی فایتر یک کراس آور جمع و جور کره ای است که با مدل فیس لیفت ۱۴۰۰ توسط رامک خودرو پس از تیوولی مونتاژ و سولار عرضه شده است. مهم ترین نکته در تیوولی فایتر این است که حجم موتور نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، اما استفاده از تکنولوژی T_GDI سبب افزایش رانندمان آن نسبت به موتور تنفس طبیعی سابقش شده است. سانگ یانگ تیوولی فایتر مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با پاشش سوخت مستقیم است و هم چنین این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ های جلو منتقل میشود.
ّ
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۷ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۶۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |