کمپانی خودروسازی سانگ یانگ، نسل جدید محصولات خود را تحت عنوان سانگ یانگ رکستون امپرور را تولید و در سال ۱۴۰۰ توسط رامک خودرو وارد بازار کشور شد. سانگ یانگ رکستون نسبت به سری قبل تغییری نداشته و از همان پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ استفاده کرده است، پیشرانه ای که دارای سامانه GDI بوده و موجب افزایش قدرت های خروجی موتور میشود. نیروی تولیدی پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن به هر چهار چرخ آن منتقل میشود. رکستون امپرور به دلیل بهره مندی از سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل، توانایی عبور از مسیرهای سخت و ناهموار را داشته و میتوان آن را جز شاسی بلند های آفرودی دانست.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۹۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۲۲۲ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۰.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |