سوزوکی ویتارا یک کراس آور خانوادگی جمع و جور از کمپانی ژاپنی سوزوکی است که نسل سوم آن از سال ۸۵ توسط شرکت ایران خودرو به ایران راه پیدا کرد. نسخه های اولیه آن به پیشرانه های ۲ لیتری مجهز بودند اما پس از توقف تولید این نسخه در سال ۸۹ مدل ۲.۴ لیتری ویتارا در دو تیپ فول آپشن و نیمه فول با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در کشور عرضه شد.
یکی از مزایای این خودرو نسبت به رقبای دیگر سیستم محرک آن است. دو دیفرانسیل چهار حالت با چهار چرخ محرک سوزوکی گرند ویتارا، باعث شده خودرویی کاملا مناسب برای جاده ها و مسیرهای آفرودی باشد. هم چنین مزیت دیگر نیوفیس گرند ویتارا در ایران، قرار گرفتن محوری است که در هنگام حرکت میتواند تعادل را بهبود ببخشد و در نتیجه صدای ورودی به کابین خودرو را تا حد زیادی کاهش میدهد.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۴۰۰ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۱۶۹ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |