مزدا 3N صندوقدار تیپ 4 یک سدان کامپکت خانوادگی و اسپرت است که جز محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای موجود در بازار ایران محسوب میشود. مزدا 3N وارداتی به کشورمان مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری است که وظیفه انتقال قدرت این سدان ژاپنی به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تیپترونیک با قابلیت تعویض دستی دنده است. قدرت کافی موتور و هماهنگی عالی آن با گیربکس، در کنار فرمان پذیری مطلوب و هندلینگ عالی مزدا 3N سبب شده لذت رانندگی با این خودرو از سایر رقبای هم رده خود بالاتر باشد. از دیگر ویژگی های فنی مزدا 3N، سیستم تعلیق مولتی لینک عقب است که به پایداری بهتر اتومبیل در پیچ های تند کمک میکند.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۹۹۹ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۵ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |