هیوندای i20 یک هاچبک شهری اسپرت و یکی از محصولات اقتصادی کمپانی کره ای هیوندای است. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۱۱ توسط آسان موتور و نسل دوم آن توسط شرکت کرمان موتور طی سال های ۹۵ تا ۹۷ در کشور مونتاژ و عرضه شد.
هیوندای i20 با پیشرانه های مختلفی عرضه شده است اما کرمان موتور قوی ترین نوع پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی را برای بازار ایران برگزید و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل میشود. هم چنین این گیربکس قابلیت تیپ ترونیک دارد و عمل تعویض دنده در آن به نرمی و دقیق صورت میگیرد.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۳۶۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۹۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۳.۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |