هیوندای i30 یک هاچبک جمع و جور شهری و خانوادگی مناسب بوده که از توان و کارایی قابل قبولی برای انجام فعالیت های روزانه برخوردار است. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی و یک سال بعد روانه بازار شد.
هیوندای i30 مجهز به یک موتور ۴ سیلندر بنزین سوز خطی به حجم ۲ لیتر است و در سیستم حرکتی آن از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده اما نسخه های جدیدتر آن از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره میبرد. هیوندای i30 یک خودروی باکیفیت است که با توجه به طراحی خوب، ترمز های قوی، شتاب گیری عالی و ویژگی های فنی و تجهیزات رفاهی مناسب توانست خیلی زود به فروش بالایی در کشور دست پیدا کند.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۰۰۰ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۴۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |