ورنا یک خودروی ساب کامپکت است که نخستین بار در سال ۸۴ با موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی به بازار ایران راه پیدا کرد و سپس از سال ۸۶ با موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک وارد و تا سال ۹۱ به بازار عرضه شد. این گیربکس ۴ سرعته توان دریافتی از شفت خروجی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل میکند. هیوندای ورنا یک خودروی قدرتمند نیست و نباید انتظار عملکرد سطح بالایی از قوای محرکه آن داشت زیرا این خودرو برای مصارف ساده شهری طراحی و ساخته شده است. از مهم ترین مزایای هیوندای ورنا استهلاک پایین، دوام فنی بالای خودرو و سواری نرم و بی سر و صدای آن است.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۶۰۰ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | ۴ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی گرفته و به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران ( استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |