نسل اول چری تیگو 7 در سال ۹۶ وارد کشور شد و در مدت کوتاهی توانست فروش بالایی را در ایران تجربه کند. به همین دلیل شرکت مدیران خودرو تصمیم به عرضه نسل دوم این خودرو تحت عنوان چری تیگو 7 پرو گرفت.
شرکت چری دو نوع پیشرانه ۱.۵ لیتر و ۱.۶ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته اما نسخه وارداتی به ایران مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو بر عهده یک سیستم انتقال قدرت CVT با قابلیت شبیه سازی ۹ دنده اتوماتیک است. سیستم تعلیق آن از نوع مک فرسون بوده و در عقب آن از انواع مالتی لینک مستقل استفاده شده که کیفیت سواری با تیگو 7 پرو را ارتقا بخشیده و از خشکی سواری آن کاسته شده است.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۵۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۹ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |