موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۵۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۷ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
چری تیگو 8 یکی از شاسی بلند های لوکس کمپانی خودروسازی چری است که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی پکن چین رونمایی شد اما پس از مدتی نسخه ارتقا یافته آن تحت عنوان پرو توسط گروه مدیران خودرو به زودی در اختیار خریداران ایرانی قرار میگیرد.
چری تیگو 8 پرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ است که وظیفه دریافت و انتقال نیروی تولیدی آن به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد هر چه سریعتر برای رفع آن به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید.
با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |