خودروی روسی یوآز پاتریوت اتوماتیک نخستین بار توسط شرکت سروش دیزل در نمایشگاه خودروی زنجان رونمایی شد. این خودرو یک شاسی بلند آفرودی تمام عیار است که قابلیت آفرودی نسبتا مطلوبی را در مسیرهای سخت از خود نشان میدهد و سیستم تعلیق آن اگر چه خیلی نرم عمل نمیکند اما میتواند هندلینگ مناسبی را برای کاربران فراهم کند.
یوآز پاتریوت مجهز به یک پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپترونیک ( تعویض دنده به صورت دستی) ساخت شرکت پانچ فرانسه است که نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ آن منتقل میکند.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۶۹۳ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |