تارا یک سدان جدید با طراحی متفاوت با کد K132 است که در سال ۹۸ شرکت ایران خودرو از آن رونمایی کرد و مدتی پس از تولید نام تارا را برای این محصول جدید در نظر گرفت و پیش فروش آن از سال ۹۹ آغاز شد.
در سال ۱۴۰۰ نیز نسخه اتوماتیک تارا توسط ایران خودرو با موتور ۱.۶ لیتری TU5 و گیربکس ۵ دنده دستی و یا ۶ دنده اتوماتیک روانه بازار شده و باید منتظر عملکرد فنی متوسط و مناسب برای مصارف خانوادگی از این خودروی ملی باشیم.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۵۸۷ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۱۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۶ دنده اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |