گیربکس اتوماتیک آریزو 5 هفت دنده که به علت دیر تعویض کردن روغن گیربکس باعث خراب شدن قطعات داخلی زیادی از گیربکس و خسارت های سنگینی به آن شده است:
که به ترتیب در ادامه این مبحث نحوه کار و وظیفه هرکدام را شرح خواهیم داد:
5- خراب شدن فولی ها : پس از باز شدن گیربکس باید فولی ها را بر روی پوسته عقب بسته و زنجیر پلیمری را هم بر روی آنها نصب کنیم، با استفاده از تفنگی باد که در داخل کانال روغن مربوطه قراردارد آنها را چک میکنیم که این کار باید با حساسیت بالا انجام شو و دقت کنیم که فولی ها مبتدا فرار روغن قرار داشته باشند، در صورت داشتن فرار روغن هر کدام از این فولی ها که معمولا در فولی کوچک یعنی همان فولی که بلبرینگ بر روی آن نصب شده است این مشکل رایج است، لذا بای پس از مشاهده چنین مشکلی سریع فولی را به هم ریخته و ساچمه های فولی و شفت ان را چک کرده و معمولا شیارهایی که بر روی شفت قرار دارد خراب شده و ساچمه های شفت هم از حالت دایره ای شکل به حالت بیضی مانند تغییر شکل خواهد داد و باید اورینگ اورهال و ساچمه های آن را تعویض کنید.
دوستان عزیز تمامی این اطلاعات براساس تجربه شخصی مهندس محسن عزیزی است. شما میتوانید در صورت بروز مشکل به تعمیرگاه و شرکت گیربکس اتوماتیک ایران اروپا مراجعه کنید و یاداشتن هر گونه سوالی از طریق زیر با ایشان در ارتباط باشید.
شعبه کرمانشاه 08391014149
شعبه تهران 02191094149
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |