چری آریزو 6 پرو یک سدان جمع و جور شهری است که از سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه شد و اکنون نسخه فیس لیفت این خودرو با برند فونیکس آریزو 6 پرو و موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری به همراه گیربکس ضریب متغیر پیوسته ۹ سرعته CVT در سبد محصولات شرکت مدیران خودرو قرار گرفته است. در واقع مدل پرو نسخه فیس لیفت آریزو 6 استاندارد است، این خودروها از نظر فنی مشابه هستند اما در نمای پشت و روبرو ساختار متفاوتی دارند.
گیربکس ضریب متغیر پیوسته این خودرو از سری گیربکس های ارتقا یافته کمپانی چری با قابلیت شبیه سازی ۹ سرعت است که در مجموع از هماهنگی قابل قبولی با پیشرانه برخوردار بوده و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت است.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۵۶ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | ۹ سرعته CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |