ام وی ام MVM X22 پرو یک کراس آور کوچک شهری و دومین نسل از X22 است و از نظر ظاهری و فنی با تغییرات زیادی توسط شرکت مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه شده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژ است و وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکCVT است. نسل جدید این گیربکس در X22 پرو باعث شده عمل تعویض دنده نرم و بهینه تر صورت گیرد و راندمان آن ۹۲.۵ درصد است. یکی از آپشن های موجود در این خودرو، سیستم اتو هلد Auto Hold است که به جهت جلوگیری از فرسودگی موتور و صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین احساس راحتی بیشتر برای راننده به خصوص در مواقع ترافیک طراحی شده است. این سیستم راننده را از گرفتن و رها کردن مداوم ترمز در ترافیک ها آسوده خواهد کرد و از حرکت ناخواسته خودرو در سرازیری جلوگیری میکند.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه |
حجم موتور | ۹۹۸ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۴.۲ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |