تویوتا کرولا کراس یک خودروی کراس آور کامپکت شهری کم مصرف و یکی از پرفروش ترین محصولات تولیدی کمپانی تویوتای ژاپن است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری است که برای انتقال نیرو به چرخ ها از یک گیربکس ضریب متغیر CVT استفاده کرده است. کمپانی تویوتا در طراحی این نوع گیربکس از تکنیک جدیدی بهره برده که به شتابگیری سریع و کاهش احتمال بروز آسیب به گیربکس کمک زیادی میکند. به این صورت که این گیربکس دارای یک ضریب ثابت دنده یک است که تحت عنوان دنده لانچ شناخته میشود و فقط برای حرکت از حالت ایست یا شتابگیری اولیه در سرعت پایین کاربرد دارد. پس از دریافت سرعت، گیربکس CVT وارد مدار شده که خود به تنهایی دارای ۹ ضریب دنده از پیش تعیین شده است که با ضریب ثابت دنده یک، مجموعا ۱۰ دنده مختلف را تشکیل میدهد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲ لیتر |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۱۶۹ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |