خودروی ساینا اتوماتیک نسخه ارتقا یافته از ساینا دنده ای است که در سال ۹۷ در دو تیپ لوکس و ساده تولید شد و شرکت سایپا به واسطه آن توانست نخستین خودروی ایرانی اتوماتیک ارزان قیمت را روانه بازار کند. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک ضریبمتغیرCVT ( با قابلیت تعویض دستی ) به محور جلو ارسال میشود. از جمله مزایای ساینا اتوماتیک میتوان به کابین جادار، بهبود طراحی داخلی و خارجی، مصرف سوخت اقتصادی و گستردگی خدمات و فراوانی قطعات اشاره کرد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر |
حجم موتور | ۱.۵ لیتر |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | CVT با ۴ دنده مصنوعی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۳ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |