سوزوکی یکی از شرکت های معتبر خودروسازی در کشور ژاپن است که سوزوکی کیزاشی یکی از خودروهای سایز متوسط این کمپانی است. این سدان ژاپنی در سال ۲۰۰۹ به بازار معرفی شد و از سال ۲۰۱۲ توسط شرکت ایران خودرو با ظاهری اسپرت و قوای محرکه قدرتمند و هم چنین فضای داخلی مناسب وارد ایران شد. این خودرو در سه نسخه اتوماتیک فول، اتوماتیک نیمه فول و دستی عرضه شد که تفاوت دو نسخه اول در آپشن های بکار رفته در آنها است و در نمونه دستی به دلیل سبک تر بودن آن دارای سرعت بیشتری است. سوزوکی کیزاشی وارداتی به ایران مجهز به یک پیشرانه بنزین سوز به حجم ۲.۴ لیتر است و در سیستم حرکتی آن از یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته CVT استفاده شده است.
نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۴۰۰ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۸ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |