شاهین سایپا یک خودروی جذاب با فضای داخلی جادار و آپشن های رفاهی متنوع است که از اواخر زمستان ۱۴۰۰ نسخه اتوماتیک آن با تولید انبوه در گروه خودروسازی سایپا مونتاژ میشود.
شاهین سایپا دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ است و در سیستم انتقال قدرت آن از یک گیربکسCVT استفاده شده که مهندسی و تولید آن توسط کمپانی پانچ صورت گرفته است. این گیربکس از نظر ساختار و سطح فناوری نسبت به گیربکس CVT ساینا و کوییک اتومات متفاوت است و نسل جدید سیستم انتقال قدرت پیوسته شرکت پانچ در آن مشاهده میشود، هم چنین گیربکس این خودرو دارای قابلیت تعویض دستی دنده و مصنوعی ۶ سرعته بوده و حالت رانندگی اسپرت نیز در آن دیده میشود.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۸ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۴۹۷ سی سی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت موتور | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور |
جعبه دنده | CVT |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |