نیسان X Trail یکی از کراس آورهای معروف کمپانی نیسان ژاپن است که نسل سوم آن در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت جهان نوین آریا وارد شد و از سال ۲۰۱۸ نیسان ایکس تریل فیس لیفت خود را تجربه کرد و از نظر طراحی و آپشن ها به روزتر شد.
نیسان X Trail وارداتی مجهز به یک پیشرانه ۲.۵ و یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیرCVT است که نیروی تولیدی پیشرانه را با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک هوشمند به چرخ های جلو و عقب ارسال میکند. برتری سیستم چهار چرخ محرک هوشمند این خودرو نسبت به سایر سیستم های AWD رایج، بهره گیری از یک سیستم جالب ابداعی نیسان به نام توزیع متغیر گشتاور است که اگر یکی از چرخ های عقب دچار هرز گردی شود این سیستم با انتقال قسمت عمده نیرو به چرخ مقابل مانع از گیر کردن خودرو میشود.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۲۴۸۸ سی سی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت موتور | ۱۷۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
جعبه دنده | CVT XTronic |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیرموتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
تمامی حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |