نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط کم مصرف و اقتصادی ساخت کمپانی خودروسازی نیسان ژاپن است. این خودرو با دو نوع موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری خورجینی عرضه میشود که نمونه ۴ سیلندر دارای ۱۸۲ و نمونه قوی تر ۶ سیلندر آن توانایی تولید ۲۷۰ اسب بخار را دارد که نیروی تولیدی این دو پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته CVT XTronic به چرخ ها منتقل میشود. با وجود اینکه سیستم های CVT ممکن است یک سیستم خسته کننده در رانندگی باشد اما سیستم XTronic نیسان با شبیه سازی دنده ها، در هنگام شتاب گیری در سرعت های پایین شرایطی مشابه به یک گیربکس اتوماتیک معمولی را دارد.
نکته : هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس های اتوماتیک میشود.
گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.
از آنجایی که گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ایران اروپا با 40000 کیلومتر گارانتی معتبرترین برند در صنعت تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک در ایران (استان کرمانشاه) با مدیریت مهندس محسن عزیزی
کلیه حقوق و قوانین این سایت دارای ثبت رسمی و متعلق به تعمیرگاه ایران اروپا بوده و هرگونه سواستفاده از نام تعمیرگاه، اخبار ها و فیلم ها توسط وکیل مربوطه پیگرد قانونی دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |